Milan Koláček Transat

Milan Koláček Follow Me Milan Koláček je opravdu pana yachtař z české kotliny. Bohužel neměl u nás dobré
milan_kolacekpodmínyk pro trénování proto odplul se svou přítelkyní do Francie. Proslavil se hlavně se se svým vlastnoručně postaveným závodním speciálem Follow Me.  Je postaven znejmodernějších kompozitních materiálů, které se používají v leteckém průmyslu, ve Formuli 1, nebo na lodích pro Americký pohár  Volvo Ocean Race.  Budeme vám přinášet informace o závodech kterých se účastní jako je třeba Transat. 

Sezona 2017

Solo Normandie (solo)

Granville – Cherbourg / od 15. do 19. března 2017

První zahřívací závod. Regata se skládá z krátkých etap, což znamená mnoho manévrů a velkou taktickou náročnost.

Solo Concarneau (solo)

Concarneau / od 4. do 9. dubna 2017

Delší závod zahrnující i dvě noci plné strategie a proplouvání v navigačně složitých místech západní a jižní Bretaně. Závodu jsem se již letos zúčastnil ve dvojici s Pierrem Brasseurem (byl vypsán pro dvojčlenné posádky). Byl pro nás generálkou na Transat AG2R. Podmínky během závodu jsou brzy na jaře tvrdé, především noci jsou velmi chladné, což je dáno i studeným mořem.

Solo Maître CoQ (solo)

Les Sables d’Olonne / od 20. do 30. dubna 2017

Kombinace krátkých rozjížděk a dlouhého závodu, který připomíná svým formátem hlavní závod sezóny La Solitaire URGO Le Figaro. Jde o generálku na největší regatu v sezóně 2017.

La Solitaire URGO Le Figaro (solo)

od 4. do 22. června 2017

4 etapy (4 týdny) startující každou neděli v jiném etapovém městě. Každá z etap je dlouhá 3 -4 dny téměř bez spánku. Připočteme-li k tomu krátké přestávky mezi etapami, a tedy i krátký čas na odpočinek, je to mimořádně obtížná kombinace. Jde o jednu z nejprestižnějších sólových regat, při které se na startu schází kolem 40 lodí. Regaty se účastní nejzkušenější sóloví jachtaři včetně těch, kteří startují ve Vendée Globe. Jediná chyba v tomto závodě znamená propad do hloubi startovního pole.

Video

Rolex Fastnet Race

od 5. do 12. srpna 2017

600nm ve dvojici, z Anglie kolem majáku Fastnet v Irském moři. Stovky lodí různých kategorií na startu legendárního závodu.

Tour de Bretagne (ve dvojici)

od 24. srpna do 3. září 2017

Závod je složen ze 4 etap a jede se ve dvojici. Každá etapa trvá noc a den a následují velmi rychle po sobě. I ve dvojici je výsledkem velmi rychle nakumulovaná únava. Při této regatě je možnost vzít s sebou na palubu zkušeného jachtaře, který není ze třídy Figaro.

 

Sezona 2016

12.07.2016
Milan Koláček může být spokojený po prvních hodinách transatlantického závodu Transat Quebec do St.Malo. Britská jachta IMERYS, vedená trojicí Phil Sharp, Milan Koláček a Adrien Hardy, pluje na prvním místě. Z kanadského Quebecu odstartovalo 28 jachet. Před sebou mají téměř 3000 námořních mil severního Atlantiku. Transat Quebec – St.Malo je nejrychlejším závodem přes Atlantik. Směřuje ze západu na východ, tedy po větru a podmínky umožňují jachtám držet se velmi blízko ideální trati. Odhady před startem říkají, že nejrychlejší jachty Class 40 by mohly být v cíli již za 11 dnů.

Prvních 300 mil po startu vede řekou Sv. Vavřince. To znamená souboj se silnými proudy a dále nebezpečí mělčin, kytovců, ale také plovoucích kmenů stromů. Přesvědčila se o tom posádka jachty Abportus 3, která již včera odpoledne najela na mělčinu.                    Online sledování závodu zde.


Konečné výsledky závodu, který trval 22 dnů 1 hodinu 6 minut a 53 sekund pro první posádku. Atlantický oceán se stal přehlídkou Francouzských posádek a konečné finish_Transatvýsledky znamenají pro Milana a Pierra osmou pozici v Transat AG2R ročník 2016. Je vidět, že si Milan pro své trénování vybral opravdu správnou zemi s dobrým zázemím pro kvalitní yachtaře.  S odstupem na první posádku ztratili  5 hodin a 41 minut. Což není tolik v porovnání s poslední lodí, který chybí do cíle ještě necelých 1000 námořních mil

  1. GEDIMAT Thierry Chabagny – Erwan Tabarly FRA
  2. GENERALI Nicolas Lunven – Gildas Mahé FRA
  3. AGIR RECOUVREMENT Adrien Hardy – Vincent Biarnes FRA
  4. BRETAGNE -CMB Sébastien Simon- Xavier Macaire FRA
  5. CERCLE VERT Gildas Morvan – Alexis Loison FRA
  6. ARTEMIS Sam Matson – Robin Elsey GBR
  7. BELLOCQ PAYSAGES Martin Le Pape – Éric Peron FRA
  8. FULGUR – EVPACO Milan Koláček – Pierre Brasseur CZE


transat18. den závodu se Milan koláček propadl o jednu pozici, ale odstup na první posádku se zvětšil jen o pár mil na aktuálních 64. Pořád se ale drží v osmičlenné skupině plachetnic, které se drží spolu již více než 1100 mil závodu Transat. Průběžně první  Francouzské posádce Agir Recourement zbývá do cíle 645 námořních mil. aktuální čelo závodu můžete sledovat zde.


transatAG2RPo deseti dnech závodu Trasat AG2R je Milan Koláček na vynikajícím 6. místě s odstupem na vedoucí francouzskou plachetnici Cercel Vert necelých padesát mil. Do cíle naší posádky Fulgur – Evapco  která se právě dostala  za Capverdské ostrovy tak zbývá 2115 mil. Trasu závodu sledujte zde. 


Za 20 dnů vypluje Milan Koláček přes atlantický oceán. Před sebou bude mít 7000 km (3800 mil) dlouhou cestu. Odstartuje z bretaňského Concarneau a cíl bude až na karibském ostrově St. Barth. Dvacet dnů souboje s oceánem. Dvacet dnů, ve kterých bude důležitá jen rychlost a s ní související směr a síla větru. Více

8.3.2016

Tréninky v Lorientu

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem pokračují v přípravě na Transat AG2R. Tréninky na vodě jdou den za dnem. A netrénují sami. Na moře vyplouvají i ostatní a to nejen Figara. Z Lorientu míří každé ráno ven jachty Figaro, Classe Mini, Class 40 a IMOCA. V maríně nyní stojí i nový 30 metrů dlouhý trimaran MACIF Francoise Gabarta.

O víkendu pracovali Milan s Pierrem na lodi. Brusným papírem hrubosti (nebo spíše jemnosti) 1000 leštili trup lodi pod čarou ponoru. Ruce v mokru, teplota vzduchu byla 4°C. Práce na celý den. Zmrzlé ruce, nic moc. V pondělí vedle tréninku začalo také třídenní focení s Pavlem Nesvadbou. Obraty, spinaker, manévry, práce v lodi. Focení by mělo pokračovat i dnes a zítra. Důležité bude, jaké budou podmínky. Aby snímky stály za to.

Čech na startu Transatu AG2R


Již za 66 dní startuje v bretaňském Concarneau doublehanded závod přes Atlantik Transat AG2R. Na start se postaví i Milan Koláček. Po čase bude ve velké transatlantické regatě komu fandit. Více

Představení projektu Vendée Globe 2020


Ve čtvrtek 21. ledna proběhlo v restauraci il Primo Piatto úspěšné představení projektu Vendée Globe 2020. Milan představil svým potenciálním partnerům cestu, na kterou se chce vydat. Vyvrcholí v roce 2020 první českou účastí v sólové nonstop regatě kolem světa Vendée Globe. Více

Sezona 2015
První plány na sezónu 2015 pro Milana nejen s lodí Figaro jsou zde:

BRETAGNE – MARTINIQUE 2015
Extrémní závod přes Atlantický oceán Z Bretaně přes Biskajský záliv, kolem mysu Finistere, do cíle na ostrově Martinik v Karibském moři. Vzdálenost 3200 mil

SOLITAIRE DU FIGARO 2015
Jeden z nejprestižnějších sólových závodů na světě, nejsilnější konkurence, 4 etapy o délce kolem 500 mil, neoficiální mistrovství světa ve třídě Figaro, nejlepší světoví sóloví jachtaři. Vzdálenost 1938 mil

Sezona 2014

Milan Koláček vstoupil  na konci sezony 2014 do nové lodní třídy Figaro, kde platí přísnější pravidla pro one design. Což není tak náročné na finance jako u Mini Fastu a konkurovat tak ostatním lépe financovaným závodníkům bude jednodušší… kolacek

Několik základních údajů o Follow Me Design: Samuel Manuard (FRA) Celková délka: 6,5 m Šířka: 3 m Výška stěžně od kýlu: 14 m Délka daggerboardu: 2,2 m Ponor:  2 m Vodní­ balast: 160 l Plocha plachet proti větru: 45 mPlocha plachet po větru: 120 m2

SEZONA 2013

2.6.

Milan Koláček dojel v sólovém závodě Trophée Marie Agnes Peron na krásném druhém místě. Po první polovině etapy se Milan dostal na průběžné první místo, aby nakonec po 32 hodinách a 200 mílích dorazil do cíle druhý a udržel si tak vedení ve francouzském šampionátu sólových jachtařů.

17.5.2013

Prví závod Class Mini s Milanovou účastí odstartoval z anglického Plymouthu s názvem UK Fastnet. Závodila jachtě TeamWork spolu s Justine Mettraux. podobně jako v předešlém závodě La Trinité – Plymouth, ve kterém tato dvojice před týdnem vyhrála. UK Fastnet je dlouhý 550 mil a hned na začátku poplujou studenou frontou, tak to asi bude dost foukat 😉

1.11.2013

Loď Follow Me kterou pronajmul Milan yachtařovi Jeffrey MacFarlane utrpěla zlomení stěžně při přípravě na dlouho odkládaný závod Mini Transat. Nyní je tedy závodní speciál bez posádky a driftuje po hladině směrem na východ. Podle slov Milana Koláčka zatím pojišťovna váhá se záchrannou a tak doufáme, že se udrží díky vestavěnému polystyrenu do konstrukce trupu a přečká další nepříznivé počasí? Závod se ale už blíží do cíle a několik lodí je již v cíly. Polohu lodí můžete sledovat zde. Follow Me bez stěžně

14.11.2013

Závodní speciál Milana Koláčka Follow Me je konečně zachráněn a jeho čtrnáctidenní driftování bez posádky napříč Biskajským zálivem je u konce a loď je Lorinetu. Je to neuvěřitelné, ale lodˇplula sama ze Španělska až do Francie. Opět tedy klobouk dolů, jak dobře Milan yachtu postavil.

Sledovat pozice lodí a fandit Milanovi Koláčkovi můžete na anglických stránkách Fastnet

SEZONA 2012

Šampionát Francie Classe Mini & FFV

ffvClasse Mini a FFV (francouzská jachtařská federace) vytvořili od roku 2012 Francouzský šampionát v sólo závodech pro třídu Mini 6,50.

Šampionát má za cíl zhodnotit sólové závody Classe Mini. V roce 2012 se šampionát odvíjí na základě hodnocení závodu Pornichet Select 6,50 (v dubnu), Trophée Marie-Agnès Péron (na konci května) a Les Sables – Les Açores – Les Sables (na konci července).

Titul Šampiona Francie v sólo závodech Mini 6,50 bude každým rokem udělen jednomu jachtaři ve třídě prototypů a jednomu jachtaři ve třídě seriových lodí na základě jeho souhrnné výkonnosti v ročním závodním programu.

Milan již má na svém kontě jedno 1. místo za sólový Pornichet Select 6,50 a tudíž je v současné chvíli na vrcholu žebříčku šampionátu.

 

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *